ミーアキャットは空を飛ぶ

Everything Everywhere All at Once

【歌詞和訳】Hello, Anxiety - Phum Viphurit

夢にPhum君が出て来て、非常に幸せな気持ちになったので今日は一日Phum Viphurtの曲を聞いていました。特にこのHello, Anxietyはメロウでお気に入りです。

 

せっかくなので歌詞の和訳を。間違えていたら教えてくださいね!

 

Hello, Anxiety - Phum Viphurit 歌詞和訳


Phum Viphurit - Hello, Anxiety [Official Video]

 

Hello, Anxiety

やあ不安


You've come to keep me company

君は僕をお仲間にしようと来たんだろ


Tonight, a lonely soul

今夜、孤独な魂


I've tried to learn the art of letting go

僕は解放のアートを学ぼうとしてるんだ

I'm craving something real
僕は本当の何かを切望している

A kind of rush that I can feel
僕が感じることのできる一種の焦燥感


The night is rough you know
夜は荒いんだ、知ってるだろ

I've cried but I won't dare to let it show
僕は泣いているけど、見せたくはないんだ

What if the world won't bend my way?
もしも世界が僕の道を曲げなかったら?

What will it take to be happy?
幸せになるためには何が必要なんだ?

 

Heaven knows you're lost
天国は君が迷子だって知ってる

But you'll be fine, yeah, you'll be fine

でも大丈夫だよ、うん、君は大丈夫

Heaven knows we're lost
天国は君が迷子だって知ってる

The sun still shines, so we'll be fine
太陽はまだ輝いてる、だから僕たちは大丈夫

 


Hello, Anxiety

やあ、不安


It's time we part, I need to sleep
もう離れる時間だ、僕は眠らなきゃならない

I'm fine with counting sheep

僕は羊を数えるから大丈夫

You'll be fine, we'll be fine
You'll be fine, we'll be fine
You'll be fine, we'll be fine
You'll be fine, we'll be fine

君は大丈夫、僕たちは大丈夫だ

 

Heaven knows you're lost
天国は君が迷子だって知ってる

But you'll be fine, yeah, you'll be fine

でも大丈夫だよ、うん、君は大丈夫

Heaven knows we're lost
天国は君が迷子だって知ってる

The sun still shines, so we'll be fine
太陽はまだ輝いてる、だから僕たちは大丈夫

 

 

---- 

Keep A company : Aを仲間にする

初めて知った表現でした。

 

ていうかPhum Viphuritは仕事中にyoutubeで流し聞きしてる程度なのですが、いつの間に夢に出てくるくらい好きになっていたよう・・・ベトナムに来てくれないかなぁ。

  

 

Lover Boyはこちら

 

meerkat-vn.hatenablog.com