ミーアキャットは空を飛ぶ

Everything Everywhere All at Once

【和訳】Lover Boy - Phum Viphurit(プム・ヴィプリット)

しんちゃお!

仕事中にいつもBGMとして流し聞いているPhum Viphurit(プム・ヴィプリット)のLover Boy、改めて歌詞を探して聴いてみているので、せっかくなので和訳しました。

 


Phum Viphurit - Lover Boy [Official Video]

【和訳】Lover Boy - Phum Viphurit(プム・ヴィプリット)

Wandering the streets all through the night
一晩中、ストリートを彷徨い続けてる


Searching for the one to make me right
僕を正し導く誰かを探している

Wondering if she's the shade of you
彼女はあなたの影なのかもしれない


And if so, should I try to see it through
もしそうなら、確認してみなきゃいけないかな

[Chorus]
Darling, I got my trust issues
ダーリン、僕は人を信用できないんだ

Warning you, stay away
君に警告してるよ、離れてね

If we meet at the rendezvous
もしもランデブーで会ってしまったら

Take me away, sunray
どこかへ連れて行ってよ、太陽


Darling, I got my trust issues
ダーリン、僕は人を信用できないんだ

Warning you, stay away
君に警告してるんだ、離れてね

If we meet at the rendezvous
もしもランデブーで出会ってしまったら

Take me away, sunray
太陽、僕を連れてって

[Verse 2]
Time and toys
時間とおもちゃが

May fill my heart with joy
きっと僕の心を楽しさで満たしてくれる

I'll know peace when I'm your lover boy
僕があなたの恋人になった時、僕は平穏ってやつを知るんだ

[Bridge]
I'll be your new school soul
僕は君のともだち

Silver and gold
銀と金

New desire
新しい欲望

Friends on fire
すばらしいともだち

Call me "Lover boy"
僕を「愛しい男の子」って呼んでよ

f:id:zhenmei_mei:20191211092747j:plain

Phum